← Terug
  • Domein: Fysiotherapie, Kinderfysiotherapie
  • Locatie: Rotterdam, Online

    Lezing - Kun je lopen als een olifant; inzichten in motorisch leren

    Tijdens deze lezing worden recente ontwikkelingen binnen het motorisch leren doorgenomen en ga je praktisch aan de slag om de begrippen je meer eigen te maken.

    • Te volgen in Online.
    Dynamische systeemtheorie, impliciet en expliciet leren, ‘embodied cognition’ en de rol van het werkgeheugen zijn begrippen die worden besproken. Door zelf aan de slag te gaan met praktische oefeningen worden de begrippen duidelijker en wordt er een link gelegd met de praktijk van alledag zodat er handvatten worden aangereikt om motorisch leren in te zetten bij het aanleren van vaardigheden.

    Rustig nalezen? 

    Download hier de Domeinfolder Kinderfysiotherapie met daarin alle informatie over onze kinderfysiotherapie-scholingen. 

    Download de folder  
    • In het kort
      • Waarom kiezen voor deze lezing?

        • in korte tijd word je bijgepraat over de recente ontwikkelingen 
        • de lezing geeft direct inzichten die effect hebben op de praktijk van alledag 
        • deze lezing wordt verzorgd door een topdocent
        • opstap naar een tweedaagse cursus over motorisch leren in het najaar van 2020
    • Opleiding
      • Inhoud van de lezing

        Tijdens de lezing wordt ingegaan op het belang van motorisch leren bij kinderen en jongeren. Dynamische systeemtheorie, impliciet en expliciet leren, ‘embodied cognition’ en de rol van het werkgeheugen zijn begrippen die worden besproken. In zowel de normale motorische ontwikkeling, als de afwijkende motorische ontwikkeling speelt motorisch leren een belangrijke rol. In de normale ontwikkeling verloopt motorisch leren als ‘vanzelf’. Vanuit welk theorie kan dit motorisch leren verklaard worden? En welke aspecten van het motorisch leren kunnen ingezet worden tijdens een afwijkend motorische ontwikkeling in het kinderfysiotherapeutisch onderzoek en behandeling. Is impliciet leren beter dan expliciet leren? Of andersom? Welke voorkeur heeft het kind ten aanzien van motorisch leren? Tijdens deze lezing gaan we in op deze vragen.

      • Studiebelasting

        De studiebelasting bedraagt in totaal 2 uur.

      • Beoordeling

        Accreditatie aangevraagd bij:
        • KNGF
        • Keurmerk Fysiotherapie
      • Onze docenten

        Drs. Ivonne Duiser, Bewegingswetenschapper/Kinderfysiotherapeut

    • Toelating
      • Doelgroep en vereiste vooropleiding

        Deze lezing is bedoeld voor kinderfysiotherapeuten en algemeen fysiotherapeuten.
    • Praktisch
      • Data en omvang

        Donderdag 9 juli 2020

        Omvang 2 uur

      • Tijd

        Je kunt je tot op de dag van de lezing inschrijven tot 12.00 uur. Na 12.00 uur wordt de link verstuurd waarmee je op een eigen tijdstip de lezing kan bekijken.

      • Leslocatie

        Deze lezing wordt online aangeboden. 
      • Investering

        Deze lezing wordt gratis aangeboden. 
      • Vragen?

        Voor eventuele vragen over deze opleiding kun je contact opnemen met de programmaleider.

        Suzanne van Ballegooijen
        Suzanne van Ballegooijen
        voorlichting@breederode.nl
        010-3042340
    • Te volgen in Online.

    Schrijf je vandaag nog in voor deze scholing!

    Inschrijven
    Net als andere websites maken ook wij gebruik van cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek aan onze site voor u nog makkelijker en persoonlijker te maken. Door gebruik te maken van onze website en onze diensten, gaat u akkoord met onze disclaimer en privacyverklaring.
    Melding sluiten